úterý 19. února 2008

Kolik si jich pořídit

Kolik si jich pořídit?

Asi všude se odčtete, že je lepší koupit si morčata dvě, k tomuto se přikláním i já.
V Rakousku dokonce platí zákon, kdy je trestné mít jen jedno morče a musíte si pořídit dvě a více.Toto je sice trochu moc přísné, ale v některých případech by to morčatům mohlo hodně pomoct.Já mám morče jenom jedno.Chtěli jsme mít dvě morčata, ale potom jsme zjistili, že naše Hvězdička není zviklá na kamarády a proto to padlo.Dvě morčata by bylo good ale Hvězdička je takovej samotář.a proto ji mám v pokojiku u počítače přes den a v noci v obýváku kde spím,občas ke mě běhá nebo mě jen tak sleduje z klece.Prostě jsem její kámoška a ona moje.
Pokud si pořídíte morčata dvě , nebudou k vám už tak citově založené.
Proto:1 morče - Je dobré jen pokud mu věnujete dostatek času a budete se o něj opravdu starat.Nemělo by být skoro vůbec bez vás.Jinak bude smutné.A je nutné pořídit morče druhé.Morčata jsou hodně společenská zvířata.
2 morčata- Ideální volba pokud nemáte tolik času a energie.Dvě morčata si budou hrát a budou mít pořád co dělat.Potom k vám však už nikdy nepřilnou a to je výhodné pokud pracujete nebo máte povinnosti.
Jak se snáší:samička+samička - Ideální, samička se samičkou se snesou vždycky a jsou to dobré společnice ,samička+sameček - Pokud chcete mít mladé není co řešit (připravte se však na zápach samečka),pokud nechcete, nechejte samečka vykastrovat (tato volba též ideální, sameček se k samičce bude chovat jako gentlman a bude jí nechávat lepší kousky jídla).
sameček+sameček- V dospívání se mohou prát , ale pokud potom nebudou používáni ke krytí mohou se snášet.Je to individuální.
Existuje ovšem riziko nesnášendlivosti.Na to myslete.

Žádné komentáře: